Felanmälan

Om du har problem med någon av våra leveranser, exempelvis tillförsel av el, vatten eller värme, gå in på aktuell driftinformation för att se om det är ett allmänt fel. Hittar du ingen information på den sidan ska du anmäla felet till oss.
För att anmäla ett fel gör du så här:
- Om du har problem med din el, vatten, avlopp gör du din felanmälan på telefon 08-623 88 00, dygnet runt.
- Om du har problem med din fjärrvärme- eller kyla kan du göra en felanmälan dygnet runt på telefon 08-623 88 00. Observera att om felet visar sig bero på din egen värmeväxlare är kostnaden för ett besök 1 250 kr under kontorstid (vardagar) och 3 700 kr kvällar, nätter och helger. Priserna är inklusive moms.
- Om du har problem med vår tjänst Kabel-TV Hyresgäst gör du din felanmälan till din fastighetsvärd. Vid problem med vår tjänst Kabel-TV Standard finns det information här hur du felanmäler.
- Felanmälan av din laddbox du köpt via oss görs under kontorstid på telefon 08-623 88 00. Övrig tid fyller du i formuläret som du hittar här.
- Felanmälan av våra publika laddstolpar görs till Virta. Kontaktuppgifter hittar du på laddstolpen eller i Virtas app.
- Felanmälan av hämtning av sopor görs under kontorstid på telefon 08-623 88 00. Övrig tid fyller du i formuläret som du hittar här.
- Problem som berör återvinningsstationer, slam och fett eller latrin ska felanmälas på telefon 08-623 88 00. Övrig tid fyller du i formuläret som du hittar här.
- Om du upptäckt problem med en återvinningsstation felanmäler du det till FTI.
- Felanmälan av Internettjänster och digital-TV ska göras direkt till respektive tjänsteleverantör. Här hittar du kontaktuppgifter.
- Felanmälan av gatubelysning gör du här.