Felanmälan kabel-TV

Innan du gör en felanmälan gällande kabel-TV vill vi gärna att du kontrollerar ett antal saker, som att din kabel fungerar som den ska och att kanalsökningen är korrekt utförd.

Att tänka på innan du felanmäler

Kontrollera ditt kablage hemma och prova gärna med en annan kabel om du har en. Koppla bort eventuella förstärkare och antenn-splitters och prova om du får någon signal direkt i uttaget i väggen (lägenhet) eller vid antennuttaget på fiberdosan (villa).

Säkerställ att du genomfört en kanalsökning på korrekt vis, hur du gör en kanalsökning hittar du här.

Bor du i flerfamiljshus så hör gärna med grannarna om de också har problem med sin TV-signal. Är det bara du som har problem ligger sannolikt felet i din utrustning, och inte i signalen från SEOM.

  • Om du har problem med vår tjänst Kabel-TV Hyresrätt gör du en felanmälan till din fastighetsvärd.
  • Om du har Kabel-TV Standard:
    • Under kontorstid gör du felanmälan till oss.
    • Uppstår problemet utanför kontorstid, och ni är fler än fem hushåll som har problem, samarbetar vi med SOS-alarm som tar emot felanmälan på telefonnummer 08-6238866. Felet kommer att hanteras snarast möjligt.